Maco Distribuitor distribuie din 2002 materiale de constructii Knauf, Rockwool, Knauf Insulation, Mapei, Sika, Caparol, Koelner catre santiere si beneficiari finali.
Obiectivul postului:
Creste cifra de afaceri, cash flow-ul si profitabilitatea firmei, dezvolta si intretine baza de clienti, dezvolta noi piete/produse
Sarcini profesionale de specialitate:
- Identifica potentiali clienti si nevoile acestora
- Consolideaza si dezvolta relatiile cu clientii existenti
- Negociaza contracte si discounturi in limitele de autoritate stabilite
- Intocmeste oferte si comenzi de materiale si manopera si urmareste stadiul acestora pana la finalizare
- Raspunde cu promtitudine la comenzile si solicitarile primite de la clienti
- Urmareste profitabilitatea si cash flow-ul clientilor si a proiectelor pe care le are in derulare
- Urmareste incasarile restante ale clientilor
- Identifica si comunica clientilor termenele de livrare pe baza termenelor de aprovizionare si a posibilitatilor logistice ale companiei
- Rezolva cu promptitudine problemele semnalate de clienti
- Se instruieste si se documenteaza cu privire la produsele si serviciile vandute si tehnicile de vanzare
- Urmareste intregul proces de vanzare, de la identificarea clientului, ofertare, contractare, facturare, livrare, incasare, solutionare reclamatii
- Comanda materiale catre furnizori si tine legatura cu acestia in limita competentelor
Sarcini specifice de comunicare şi raportare:
- Trimite clientilor contractele, facturile si alte documente financiare si contractuale,
- Furnizeaza departamentului financiar comenzile, facturile si celelalte documente de receptie semnate de clienti si obtine documente de plata (BO, CEC) de la acestia
- Furnizeaza departamentului logistica toate comenzile de vanzare si achizitie emise, pentru organizarea livrarilor si a spatiului din depozit
Supraveghere şi îndrumare necesară:
Este instruit de conducatorul Departamentului Financiar cu privire la utilizarea programului de gestiune si a sistemului de ofertare.
Este instruit de Administrator cu privire la procedurile de lucru, regulamentul intern al firmei, protectia muncii si PSI.
Administratorul creeaza conditii pentru instruire cu privire la produsele vandute de firma (participarea la traininguri, materiale, cataloage), iar Titularul postului se va autoinstrui permanent cu privire la aceste aspecte
Complexitatea activităţii
Odata cu cresterea portofoliului de clienti si comenzi, este posibil ca uneori sa apara varfuri de activitate in perioadele in care cererile clientilor se suprapun.
Activitate creativă si de organizare:
Postul necesita abilitati de prioritizare a sarcinilor si structurare a acestora, intelegerea impactului propriei activitati asupra departamentelor cu care relationeaza, a clientilor si a furnizorilor
Pregătire şi aptitudini:
- Absolvent liceu, sectia real
- Absolvent universitate (constructii, inginerie)
- Instruire specifică (ex. Materiale de constructii, Vanzari, Negociere, Comunicare etc.)
- Utilizarea computerului: Windows, MS Office (Word, Excel, Outlook), Internet la nivel mediu – formule Excel, utilizare filtre, cautare, redactare documente word, corespondenta pe email si whatsapp, browsing, operare cu fisiere si foldere
- Aptitudini bune de comunicare – atât verbal cât şi în scris – înţelegerea corectă a informaţiei primite, prezentarea clară a informaţiilor, transfer fără distorsiuni, ascultător activ, exprimare oral si in scris corect gramatical, politicoasa si ingrijita
Experienţă:
- Minimum trei ani într-un post similar
- Minimum trei ani experienta in domeniul materialelor de constructii – OBLIGATORIU!
- Minimum cinci ani experienţă de munca intr-o organizatie privata
Cerinţe fizice:
Înfăţişare plăcută, tinuta ingrijita
Cerinţe psihologice:
- Atitudine pozitivă (eu sunt OK, tu eşti OK), orientare spre gasirea de solutii
- Persoana extroverta, comunicativa, prietenoasa, politicoasa
- Bun negociator
- Raspunzator de consecintele deciziilor si actiunilor sale
- Aptitudini bune de investigare, curiozitate intelectuala
- Comportare adecvată, aptitudini interpersonale satisfăcătoare
- Bun organizator al propriei activităţi – stabileşte priorităţi, isi organizeaza propria agenda, inovator în rezolvarea propriilor priorităţi, păstrarea curăţeniei, menţinerea de înregistrări precise
- Abordare rationala, bazata pe fapte si date concrete
- Bun manager al timpului – bună alocare a diferitelor sarcini, respectarea termenelor
- Disponibilitate de a alterna activitatea de birou cu cea de teren, abilitatea de a gestiona intreruperi generate de convorbiri telefonice, mesaje care pot interfera cu activitatea de redactare de documente
- Păstrarea confidenţialităţii asupra datelor şi înregistrărilor companiei
Altele:
Preocupare în dezvoltarea propriei persoane