Analist Credite pentru Persoane Juridice – din segmentul Corporate, companii cu cifra de afaceri intre 1 milion euro – 100 milioane euro

Acest anunț a expirat și nu este disponibil pentru aplicare

Responsabilitati principale:

Analizeaza dosarele de credit/angajamente si este responsabil de corecta constituire a dosarelor de credit in conformitate cu cadrul normativ impreuna cu Managerii de clientela:

  • acorda suport managerilor de clientela in constituirea dosarelor de credit/participa la intalniri cu clientul in vederea documentarii dosarelor de credit;
  • solicita catre managerii de clientela/client completarea documentelor/informatiilor necesare in realizare analizei;

Identificarea principalelor riscuri asumate de banca, avand in vedere factori cheie de natura non-financiara si financiara, tinand seama de:

  • aplicarea principiilor de cunoastere a clientelei (KYC);
  • cunoasterea evolutiilor macro-economice, sectoriale, reglementare dar si specifice activitatii/afacerii clientului (incluzand actionariat, management, strategie);
  • analiza activitatii operationale (relatia cu furnizorii, clientii, alti parteneri, puterea de negociere, risc de concentrare) inclusiv aspecte legale (eventuale litigii majore de natura comerciala, solicitari deschidere proceduri de insolventa);
  • analiza evolutiei situatiei financiare a firmei (inclusiv impactul variatiei cursului de schimb, variatia ratei de dobanda, Cash flow, BVC,etc), riscul de lichiditate avand in vedere necesarul de finantare al ciclului operational si al programului investitional , finantarea altor nevoi de exploatare sau financiare, accesul la alte surse de finantare;
  • cunoasterea aspectelor specifice tranzactiei propuse, coerenta generala cu nevoile reale ale clientului, capacitatea de rambursare a acestuia si cu politica de creditare si cadrul normativ intern;

Emiterea de opinii-recomandari/ Propune solutii de mitigare ale aspectelor problematice identificate:

  • sesizeaza problemele de natura financiara si/sau non financiara, a deficientelor in relatia contractuala si/sau calitatii garantiilor si/sau riscurilor juridice care pot aparea in cazul deteriorarii situatiei clientului,
  • asigura suport managerilor de clientela pentru stucturarea si argumentarea finantarilor;
  • propune solutii de mitigare ale aspectelor problematice identificate.
  • pe baza documentelor din dosarul de credit si a informatilor suplimentare furnizate de client/managerul de clientela, emite opinii /recomandari privind structura si conditiile de finantare si le formalizeaza in fisa de analiza si/sau alte documente prevazute in cadrul normativ.

Contribuie la monitorizarea portofoliului de credite/angajamente:

  • stabilirea sau actualizarea performantei financiare a clientilor pe baza situatiilor financiare;
  • sesizarea, in masura disponibilitatii datelor, a problemelor de natura deficientelor in relatia contractuala si/sau calitatii garantiilor si/sau riscurilor juridice care pot aparea in cazul deteriorarii situatiei clientilor, in raport cu situatia scriptica din evidentele bancii.


Competențe necesare:

  • Experienta in analiza financiara, contabila si tehnici de analiza aplicate in activitatea de creditare aferenta clientelei persoane juridice de minim 3 ani;
  • Cunoastere produse, norme si proceduri asociate clientelei persoanelor juridice;
  • Cunoasterea legislatiei in vigoare in domeniul bancar;
  • Abilitati de analiza si sinteza, acuratete;
  • Cunoasterea mediului de afaceri local si sectorial;
  • Abilitati de comunicare/ atitudine proactiva;
  • Cunoastere limba engleza/ franceza.

Întrebări frecvente

  • Câte locuri de muncă sunt disponibile la BRD - Groupe Societe Generale pe Angajat.ro?

  • Cum pot să fiu primul care să afle când există locuri de muncă noi la BRD - Groupe Societe Generale pe Angajat.ro?

  • Pe ce poziții are BRD - Groupe Societe Generale locuri de muncă disponibile prin Angajat.ro?