Responsabilitati principale:
Analizeaza dosarele de credit/angajamente si este responsabil de corecta constituire a dosarelor de credit in conformitate cu cadrul normativ impreuna cu Managerii de clientela:
- acorda suport managerilor de clientela in constituirea dosarelor de credit/participa la intalniri cu clientul in vederea documentarii dosarelor de credit;
- solicita catre managerii de clientela/client completarea documentelor/informatiilor necesare in realizare analizei;
Identificarea principalelor riscuri asumate de banca, avand in vedere factori cheie de natura non-financiara si financiara, tinand seama de:
- aplicarea principiilor de cunoastere a clientelei (KYC);
- cunoasterea evolutiilor macro-economice, sectoriale, reglementare dar si specifice activitatii/afacerii clientului (incluzand actionariat, management, strategie);
- analiza activitatii operationale (relatia cu furnizorii, clientii, alti parteneri, puterea de negociere, risc de concentrare) inclusiv aspecte legale (eventuale litigii majore de natura comerciala, solicitari deschidere proceduri de insolventa);
- analiza evolutiei situatiei financiare a firmei (inclusiv impactul variatiei cursului de schimb, variatia ratei de dobanda, Cash flow, BVC,etc), riscul de lichiditate avand in vedere necesarul de finantare al ciclului operational si al programului investitional , finantarea altor nevoi de exploatare sau financiare, accesul la alte surse de finantare;
- cunoasterea aspectelor specifice tranzactiei propuse, coerenta generala cu nevoile reale ale clientului, capacitatea de rambursare a acestuia si cu politica de creditare si cadrul normativ intern;
Emiterea de opinii-recomandari/ Propune solutii de mitigare ale aspectelor problematice identificate:
- sesizeaza problemele de natura financiara si/sau non financiara, a deficientelor in relatia contractuala si/sau calitatii garantiilor si/sau riscurilor juridice care pot aparea in cazul deteriorarii situatiei clientului,
- asigura suport managerilor de clientela pentru stucturarea si argumentarea finantarilor;
- propune solutii de mitigare ale aspectelor problematice identificate.
- pe baza documentelor din dosarul de credit si a informatilor suplimentare furnizate de client/managerul de clientela, emite opinii /recomandari privind structura si conditiile de finantare si le formalizeaza in fisa de analiza si/sau alte documente prevazute in cadrul normativ.
Contribuie la monitorizarea portofoliului de credite/angajamente:
- stabilirea sau actualizarea performantei financiare a clientilor pe baza situatiilor financiare;
- sesizarea, in masura disponibilitatii datelor, a problemelor de natura deficientelor in relatia contractuala si/sau calitatii garantiilor si/sau riscurilor juridice care pot aparea in cazul deteriorarii situatiei clientilor, in raport cu situatia scriptica din evidentele bancii.
Competențe necesare:
- Experienta in analiza financiara, contabila si tehnici de analiza aplicate in activitatea de creditare aferenta clientelei persoane juridice de minim 3 ani;
- Cunoastere produse, norme si proceduri asociate clientelei persoanelor juridice;
- Cunoasterea legislatiei in vigoare in domeniul bancar;
- Abilitati de analiza si sinteza, acuratete;
- Cunoasterea mediului de afaceri local si sectorial;
- Abilitati de comunicare/ atitudine proactiva;
- Cunoastere limba engleza/ franceza.