Director conformitate

Acest anunț a expirat și nu este disponibil pentru aplicare

A. Scop: De a asigura conformarea cu regulile, standardele, politicile si procedurile si cerintele legale, pentru prevenirea si diminuarea riscurilor de conformitate si reputationale. De asemenea, de a furniza servicii de consultanta si de suport Conducerii si angajatilor bancii.

 

B. Responsabilitati:

•Constituie legatura intre Banca si autoritatile interne si externe relevante, inclusiv autoritatile de reglementare (ONPCSB, Banca Nationala a Romaniei) pentru aspecte de conformitate;

•Monitorizeaza activitatile ofiterilor de conformitate referitoare la transmiterea rapoartelor specifice catre autoritati in termenele prevazute de lege (rapoarte zilnice, rapoarte de tranzactii suspecte);

•Monitorizeaza prin intermediul instrumentelor specifice ca toate rapoartele adresate catre autoritatile de reglementare (BNR, autoritati fiscale etc) sunt transmise in termenele legale prevazute;

•Asigura implementarea cerintelor legale FATCA & CRS la nivelul bancii, inclusiv prin dezvoltarea de instructiuni de lucru specifice in procesul de identificare a clientilor cu indicii FATCA si CRS, furnizarea de consultanta unitatilor teritoriale in aplicarea cerintelor legale, coordonarea actiunilor de monitorizare si verificare a modului de aplicare a cerintelor CRS, participarea la procesul de intocmire a rapoartelor specifice FATCA si CRS;

•Este membru in cadrul echipei de implementare CRS, participand activ la etapele acestui process;

•Se asigura ca Banca respecta prevederile referitoare la protectia datelor cu caracter personal in conformitate cu legislatia si normele relevante;

•Monitorizeaza modul in care ofiterii de conformitate analizeaza alertele furnizate de sistemele de monitorizare si filtrare a tranzactiilor si clientilor in vederea asigurarii ca procedurile si cerintele legale sunt respectate;

•Analizeaza alertele cu privire la tranzactiile efectuate de angajatii bancii prin conturile lor;

•Participa in procesul de elaborare al rapoartelor periodice de Conformitate si consiliaza si verifica aspectele raportate ;

•Asigura elaborarea şi aplicarea metodologiilor pentru măsurarea riscului de conformitate prin utilizarea unor indicatori de performanţă, prin agregarea şi filtrarea datelor ce pot indica potenţiale probleme de conformitate;

•Monitorizeaza indicatorii de conformitate calculati periodic si utilizati pentru evaluarea riscurilor de conformitate identificate la nivelul bancii, in vederea raportarii corespunzatoare catre conducerea bancii;

•Asigura evaluarea periodica a riscului de conformitate la nivelul Bancii precum si maparea riscurilor de conformitate;

•Asigura testarea conformitatii la nivelul sucursalelor/agentiilor, departamentelor si activitatilor Bancii, conform Planului Anual de Control stabilit;

•Verifica periodic modul de implementare a prevederilor privind prevenirea conflictelor de interes din cadrul bancii;

•Actualizeaza procedurile relevante ori de cate ori este necesar (ex. cerinte legale si de reglementare, modificari de fluxuri, cele mai bune practice in domeniu, recomandari ale auditului si BNR etc.) si asigura ca acestea sunt implementate si respectate de catre angajatii relevanti;

•Dezvolta proceduri, manuale si instructiuni de lucru specifice pentru aria de conformitate;

•Coordoneaza implementarea normelor interne pentru punerea in aplicare a sanctiunilor internationale de blocare a fondurilor, inclusiv in ceea se priveste actualizarea permanenta a informatiilor referitoare la regimurile sanctionarii internationale de blocare a fondurilor, administrarea alertelor primite de la BNR cu privire la actualizarea informatiilor facute publice pe pagina de internet a bancii centrale, precum si pentru indeplinirea obligatiilor de raportare, conform prevederilor legale in vigoare;

•Coordoneaza elaborarea materialele de instruire si testare pentru aspecte de conformitate;

•Elaboreaza Planul anual de instruire de conformitate al Bancii;

•In conformitate cu planul anual de instruire/ testare furnizeaza personalului bancii, in functie de nevoile de training identificate si tinand cont de bugetul alocat, instruire in aspecte de conformitate si testeaza personalul relevant in acest sens;

•Acorda asistenta Conducerii în stabilirea unor instructiuni scrise catre personalul bancii privind punerea în aplicare corespunzătoare a respectării normelor şi standardelor prin intermediul unor politici, proceduri şi alte documente, cum ar fi de exemplu, manuale privind respectarea codurilor interne de conduită şi alte manual;

•Emite opinii de conformitate, consultanta si asistenta cu privire la diverse aspecte de conformitate din cadrul bancii: implementarea unor cerinte legale, dezvoltarea de noi proiecte, respectarea cerintelor de conformitate cu privire la produsele si serviciile bancii;

•Supervizeaza conformitatea cu prevederile Politicii de administrare a reclamatiilor clientilor

•Acorda suport in evaluarea impactului modificarilor survenite in cadrul legislativ si de reglementare referitor la aspecte legate de conformitate si asigura informarea corespunzatoare a Conducerii bancii si a personalului relevant;

•Se asigura ca Banca respecta prevederile referitoare la protectia datelor cu caracter personal in conformitate cu legislatia si normele relevante;

•Desfasoara activitatile necesare pentru schimbarea, imbunatatirea, dezvoltarea de aplicatii si sisteme informatice utilizate in activitatea zilnica (sisteme de monitorizare si filtrare, aplicatii si rapoarte informatice specifice ariei de conformitate, sistemul central al bancii); de asemenea, ofera consultanta cu privire la introducerea cerintelor de conformitate in sistemele utilizate pentru activitatile bancii.

  

C. Experienta/Cunostinte/Abilitati

•Buna cunoastere a legilor, regulilor si standardelor referitoare la conformitate si impactul acestora asupra operatiunilor din Banca;

•Cunoasterea standardelor si practicilor locale in domeniul conformitatii;

•Avizare anterioara de catre Banca Nationala a Romaniei pe o pozitie similara;

•Cunostinte IT;

•Cunoastere aprofundata a limbii engleze;

•Tehnici de control si monitorizare;

•Cunostinte generale de project management;

•Abilitati de lider si capacitate de decizie;

•Capacitate de interactiune cu angajatii bancii la orice nivel ierarhic;

•Abilitati foarte bune analitice si constientizarea riscurilor;

•Initiativa, gandire logica, autodezvoltare, spirit de echipa;

•Evaluare, corelare si sinteza a informatiilor;

•Capacitatea de a anticipa schimbarile si adaptarea in acest caz;

•Bune abilitati de organizare si comunicare;

•Abilitatea de a administra solicitarile de la conducere si coordonarea proiectelor specifice ariei de activitate;

•Standarde ridicate de onestitate, obiectivitate si loialitate fata de Banca;

•Tact, diplomatie si confidentialitate.

  

D. Pregatire Educationala

•Studii superioare economice sau juridice;

•Experienta bancara de specialitate – minim 10 ani;

•Cursuri de perfectionare de specialitate in domeniul conformitatii;

•Participarea continua la sesiuni de instruire si seminarii relevante in domeniul conformitatii.

 

E. Beneficii

•Pachet salarial competitiv (13 salarii / an);

•Abonament medical la o clinica privata pentru angajat si familie;

•Tichete de masa;

•Telefon mobil.

Întrebări frecvente

  • Câte locuri de muncă sunt disponibile la VISTA BANK (ROMANIA) S.A. pe Angajat.ro?

  • Cum pot să fiu primul care să afle când există locuri de muncă noi la VISTA BANK (ROMANIA) S.A. pe Angajat.ro?

  • Pe ce poziții are VISTA BANK (ROMANIA) S.A. locuri de muncă disponibile prin Angajat.ro?