Financial Accountant

Acest anunț a expirat și nu este disponibil pentru aplicare

People Point is recruiting for its client a Financial Accountant.

Apply and join our client’s team that is a company which has a tradition of more than 120 years of research and innovation, presently having a global turnover of more than 30 billion US dollars. It belongs to the 30 companies that composes Dow Jones Industrial Average. The company is present in Romania for about 18 years now and holds a leader position for most of the business company is a global leader in professional and personal safety products.

Requirements:

  • Minim 3 years relevant financial accounting experience
  • Bachelor's Degree in Accounting, Finance or relevant
  • English advanced or medium level
  • Experience of working with various accounting systems; • USGAAP and SAP knowledge are an advantage
  • Experience with general ledger functions and the month-end/year-end close process
  • Good communication skills
  • Ability to work in a demanding and fast-paced job environment
  • Accuracy and attention to detail and confidentiality
  • Organizational skills and ability to manage deadlines;
  • MS Office (Excel, Word, Power Point, etc.)

Responsibilities:

Free of charge transactions and tracking samples

  • Monthly booking Free of charge orders by categories;
  • Monitoring samples usage
  • Saving and archiving files with justification of samples usage;

Management of Fixed Assets and small inventory.

  • Transactions for FA entries and depreciation in accordance with statutory and USGAAP rules
  • Proper allocation of FA and small inventory per employee / department / division .
  • Periodical physical verification for all locations in order to update their proper location/allocation (including labels).
  • Processing in accounting scrapped goods and preparing the necessary documents.
  • Reception of the new investments including the necessary documents for the reception and labeling;

 Management of Intercompany and External suppliers, including the reconciliation

  • Monthly mailing/follow-up Intercompany and external suppliers related the payments details and reconciliation.
  • Booking the transactions regarding Intercompany and external suppliers (excluding goods entries)
  • Monthly Intercompany and External suppliers revaluation for Statutory and Corporate
  • Closing the invoices with external payments (amend allocation invoices with payments)

 Reconciliation Statutory and Corporate accounts

  • Monthly reconciliation between Statutory and Corporate accounts ( RAR database process)

 Other financial tasks

  • Permanent support to EHS
  • Management of yearly suppliers contract master file
  • Completing the compulsory registers: journal register, inventory register and fiscal register
  • Providing support for the entire organization in terms of financial activity
  • Providing information for Internal and External Audit;
  • Following a variety of defined procedures within Finance areas, GFS standards, regulation and legislation
  • Back-up for the rest of the team

[RO Version] Toate aplicatiile sunt considerate strict confidentiale. Numai candidatii selectati vor fi contactati.

Prin aplicarea la această poziție vă exprimați acordul ca datele dvs. cu caracter personal să fie colectate, prelucrate și stocate de către People Point SRL în scopul înscrierii în baza de date, informării, consilierii, recrutării, selecției, plasării, medierii în vederea căutării unui angajator interesat de serviciile dvs. profesionale, realizarea unor rapoarte statistice asupra forței de muncă, precum și autorităților publice, în baza legislației în vigoare. Aceste informații vor fi stocate în baza de date People Point SRL și pot fi transmise potențialilor angajatori pentru care People Point SRL are calitatea de împuternicit al unui operator de date cu caracter personal. Sunteți de acord ca aceste date cu caracter personal să fie stocate timp de 3 ani, având dreptul de a solicita accesul la datele dvs. cu caracter personal, rectificarea, ștergerea, restricționarea prelucrării sau portabilității acestora printr-o cerere scrisă transmisă pe adresa de email disponibilă pe site-ul web al societății sau prin poștă la adresa People Point SRL, str. Negoiu nr., bl. D14, sc., ap., sect., București.

People Point SRL poate prelucra următoarele categorii de date cu caracter personal: nume, prenume, CNP, vârstă, sex, date de contact (telefon, email, skype, adresa de domiciliu/de reședință), conturi personale și profesionale de pe platforme de socializare, experiență profesională, ocupație, venit și/sau asteptări de venit, fotografie, adresă IP, orice alt tip de date care se pot corela pentru a duce la identificarea unei persoane.

People Point SRL este operator autorizat de date cu caracter personal. Detalii suplimentare privitoare la prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal de către People Point SRL, sunt disponibile în secțiunea “Termeni & conditii” de pe site-ul web al societății.

Sunteți de acord să participați la procesul de recrutare și selectie (interviuri: fata in fata si / sau prin intermediul altor tehnologii de comunicare, jocuri de rol – dacă este cazul, testare psihologică, recomandări de la foștii angajatori etc.) în vederea completării dosarului de recrutare și selecție care va fi stocat în baza de date People Point SRL și/sau pus la dispoziția unui potențial angajator, client al People Point SRL și pentru care People Point SRL are calitatea de împuternicit al unui operator de date cu caracter personal.

Întrebări frecvente

  • Câte locuri de muncă sunt disponibile la PEOPLE POINT pe Angajat.ro?

  • Cum pot să fiu primul care să afle când există locuri de muncă noi la PEOPLE POINT pe Angajat.ro?

  • Pe ce poziții are PEOPLE POINT locuri de muncă disponibile prin Angajat.ro?