Educație și experiență profesională
• Studii superioare tehnice, de preferat inginerie electrică, electrotehnică, energie regenerabilă sau domenii conexe.
• Experiență practică de …. ani în vânzarea de panouri fotovoltaice, tablouri electrice sau echipamente electrice/automatizări.
• Experiență în asistență tehnică pentru clienți în domeniul vânzărilor tehnice, inclusiv preluarea și gestionarea solicitărilor clienților.
• Cunoașterea produselor, tehnologiilor și aplicațiilor din domeniul energiei solare și al sistemelor electrice.
Competențe tehnice
• Înțelegerea tehnică bună a panourilor fotovoltaice, sistemelor de conversie și distribuție a energiei.
• Cunoștințe despre tablouri electrice, componente și procese de producție/proiectare.
• Abilități de utilizare Calculator; CRM; .XL și alte softuri pentru gestionarea clienților și proceselor de vânzare.
• Capacitatea de a interpreta documentații tehnice și de a oferi suport tehnic clar, adaptat clientului.
Abilități personale și de comunicare
• Abilități excelente de comunicare și negociere, cu orientare puternică către client.
• Capacitatea de a construi și menține relații profesionale durabile cu clienții.
• Spirit de echipă, organizare și proactivitate în gestionarea portofoliului de clienți și oportunități.
• Atitudine pozitivă, perseverență și flexibilitate în abordarea cerințelor pieței.
Responsabilități tipice
• Dezvoltarea pieței și identificarea de noi clienți și proiecte.
• Consilierea tehnică și comercială a clienților în vederea alegerii celor mai bune soluții.
• Înregistrarea solicitărilor și urmărirea acestora până la finalizarea vânzării.
• Colaborarea cu echipele tehnice și logistice pentru buna derulare a procesului de vânzare.
• Monitorizarea pieței și raportarea feedback-ului către departamentul vanzari si echipa de Management/ Administrator si stabilirea actiunilor in vederea solutionarii si impiedicarea recurentei si a repetabilitatii problemelor evidentiate.
OBS:
- Permis categorie B (minim)