Ofiter avizare credite pf
Scopul pozitiei
Analizeaza si avizeaza solicitari de credite PF Garantate sau Negarantate, in conditii standard sau derogatorii, precum si alte tipologii in aria de activitate a departamentului, conform fluxurilor in vigoare (adica: avize post-acordare, solicitari derestructurare / consolidare /Dare in Plata, Insolventa, etc (standard sau in conditii derogatorii)
Sarcini si responsabilitati
Verificarea, analiza si intocmirea documentatiei de credit persoane fizice in conformitate cu normele si procedurile interne RBRo;
Analiza documentatiei de credit persoane fizice, din punctul de vedere al riscului si prezentarea recomandariilor asupra solicitarilor standard / non-standard de finantare pentru clientii persoane fizice;
Efectueaza toate verificarile necesare si efecueaza toate corelatiile necesare in vederea luarii deciziei corecte in conformitate cu normele si procedurile in vigoare ptr intreaga documentatie de credit persoane fizice ;
Consulta bazele de date interne si externe si ia decizii finale / face recomandari in functie de rezultatul acestor verificari;
Poate efectua orice verificare si solicita orice document pe fluxul firesc de lucru, in vedere luarii unei deciziei corecte;
Efectueaza verificari incrucisate a documentatiei de credit persoane fizice;
Intocmeste propunerea de finantare si prezentarea documentatiei de credit persoane fizice non-standard (conditii derogatorii) ptr comitetele de credit RBRo (PICC/ CC/ PLC,etc);
Intocmirea contractelor de creditare si acte aditionale standard / non-standard impreuna cu Departamentul Juridic;
Decizionarea documentatiei de credit persoane fizice conform competentelor de aprobare;
Consulta Coordonatorul /Managerul in ceea ce priveste procesul de creditare PF in vederea adoptarii deciziei corecte;
Semneaza formularele de aprobare interna in functie de competentele de avizare precum si alte documente conform cu instructiunile interne de lucru si cu procedurile si normele interne RBRo ;
Intocmeste, verifica si trimite documentatia de credit persoane fizice catre FNGCIMM / Ministerul de Finante (incazul solicitarilor creditelor derulate prin Programul Prima Casa) ;
Mentine legatura curenta / constanta cu FNGCIMM / Ministerul de Finante (incazul solicitarilor creditelor derulate prin Programul Prima Casa);
Verificarea indeplinirii tuturor criteriilor de eligibilitate, verificarea elementelor specifice din simularea aferenta si analiza tuturor posibilitatilor de acordare derogare (daca este cazul) in cazul solicitarile de restructurare ale clientilor persoane fizice;
Verifica decizia celor cu competenta de aprobare sub competenta lor, daca este cazul.
Responsabilitate pentru atingerea nivelului de performanta calitativ si cantitativi necesar atingerii indicatorilor stabiliti in cadrul colectivului;
Participa la testarea noilor versiuni ale aplicatiilor informatice care sunt in competenta departamentului;
Participarea la desfasurarea si implementarea proiectelor pilot care sunt in competenta departamentului;
Executa orice alta sarcina legata de fluxul firesc al activitatii si misiunea postului ;
Intocmeste situatia indicatorilor cantitativi si calitativi stabiliti la nivelul colectivului, daca este cazul;
Desfasoara activitati de consiliere a Unitatilor Bancare /Clientilor Interni, daca este cazul;
Pastreaza confidentialitatea informatiilor din dosarele de credit
Cerinte/ profilul pozitiei
Studii
Experienta relevanta
-
Experienta in activitatea de creditare (analiza/ risc de creditare/ aprobare) cel putin 2 ani, preferabil intr-o institutie financiara sau banca;
-
Excelente abilitati analitice si de rezolvare a problemelor;
-
Abilitati foarte bune de organizare, planificare si atentie la detalii;
-
Bune abilitati de comunicare si relationare interpersonala;
-
Rezistenta la stres;
-
Orientat catre munca in echipa, multiproduct si multitasking.
Cunostinte tehnice