Ofiter conformitate – AML & KYC Officer
Ofițerul KYC / AML este responsabil pentru aplicarea Normelor interne KYC / AML / CFT valabile în bancă, pentru revizuirea fișierelor și tranzacțiilor clienților și asigură o raportare eficientă în timp util către coordonatorul de conformitate.
Atributii principale:
- Verifică fișierele clienților, pentru a se asigura că sunt respectate cerințele Normelor interne KYC, existența tuturor documentelor relevante, inclusiv a formularelor specifice, evaluarea riscurilor AML pentru client;
- Verifică dacă informațiile despre client sunt complete și exacte, atât în faza de analiză pentru acceptarea clientului, cât și în timpul relației;
- Verifică informațiile legate de client înregistrate în sistemul de bază și solicită corecții, după caz;
- Perfecționează controalele definite în normele interne referitoare la zona KYC / AML / CFT, astfel cum sunt definite de Normele interne KYC și identifică tranzacțiile suspecte și / sau atipice;
- Analizeaza tranzacțiile care prezintă indicii suspecte, în caz de tranzacție suspectă, pregătește și transmite raportul Coordonatorului de conformitate / FIU, monitorizează pentru a primi răspunsul de la Coordonatorul de conformitate / FIU și comunică răspunsul către unitățile de afaceri;
- Redactează rapoarte periodice privind clienții și tranzacțiile, conform regulilor interne;
- Monitorizează activitatea clienților și trimite recomandări KYC / AML / CFT și coordonator de conformitate
- Monitorizează executarea la timp a instrucțiunilor primite de la Coordonatorul de conformitate privind blocarea / deblocarea conturilor clienților;
- Asigură sprijinul Coordonatorului de conformitate pentru pregătirea rapoartelor către ANAF și ONPCSB sau a oricăror documente solicitate de autoritățile locale;
- Menține o înțelegere actuală a problemelor, politicilor și procedurilor AML, a celor mai bune practici din industrie și a tendințelor de dezvoltare;
- Validarea tranzacțiilor filtrate împotriva listelor de sancțiuni în aplicația internă;
Cerinte:
-Să aibă cel puțin 2+ ani de experiență profesională relevantă în zona KYC / AML / CFT, în cadrul sistemului bancar;
- Competențe de specialitate: cunoștințe excelente privind cadrul juridic al domeniului de activitate și impactul acestuia asupra tranzacțiilor, în general;
- Abilități tehnice puternice, abilități în baza de date, inclusiv lucrul cu tabele și funcții;
- Utilizare Word, Excel, Outlook;
- Fluent în engleză, atât scrisă, cât și vorbită;
- Cerință academică: diplomă de licență (specializare în economie sau juridică);
- Cursuri in domeniu AML/ KYC / CFT
Raporteaza la Coordonator Conformitate; postul este situat in Blvd. Unirii , sector 3.