Ofiter conformitate
Departamentul KYC&AML/CFT - Sector Monitorizare si Control KYC&AML/CFT
Responsabilităţi principale
1. Asigura suport:
1. 1. Unitatilor si sucursalelor Bancii privind cunoasterea si respectarea reglementarilor interne privind
KYC si AML/CFT.
2. Identificarea riscurilor din aria KYC& AML/CFT:
. Monitorizeaza indeaproape si permanent, cadrul legal de reglementare din aria KYC & AML/CFT, inclusiv cele emise de institutii internationale cu privire la sanctiunile internationale aplicabile;
. Identifica si evalueaza principalele riscuri din Banca in aria KYC & AML/CFT in linie cu Metodologia de evaluare a riscului de conformitate si formuleaza recomandari pentru administrarea acestora in mod corespunzator;
. Analizeaza constatarile Diviziei Audit Intern, ale auditorilor externi, precum si ale Autoritatilor de supraveghere, pentru a lua masurile necesare in vederea reducerii riscurilor identificate in aria KYC & AML/CFT;
. Intocmeste raportul de risc operational, in cazul unui eveniment de risc operational;
. Face propuneri catre Coordonatorul Sectorului KYC & AML/CFT Monitorizare si Control privind actualizarea reglementarilor interne KYC & AML/CFT si de imbunatatire a aplicatiilor interne specifice utilizate in cadrul Sectorului, in scopul bunei functionari si a eficientizarii activitatii desfasurate si a reducerii riscului de conformitate;
. Sesizeaza catre Coordonatorul Sectorului KYC & AML/CFT Monitorizare si Control elementele de risc din cadrul activitatii desfasurate;
. Monitorizeaza proiectele IT in vederea implementarii cerintelor legale din aria KYC & AML/CFT.
3. Administrare/gestionare Lista teroristi:
. Participa la activitatile de administrare a Listei de teroristi.
4. Asigura monitorizarea conturilor, tranzactiilor si activitatilor clientilor:
. Monitorizeaza indeaproape si continuu tranzactiile clientilor;
. Solicita de la sucursale informatii suplimentare cu privire la clienti si la tranzactiile acestora si analizeaza activitatea per ansamblu a acestora;
. Propune intocmirea de rapoarte de tranzactii suspecte urmare monitorizarii tranzactiilor clientilor;
. Intocmeste raportul trimestrial in vederea informarii Comitetului Executiv al Bancii, cu privire la monitorizarea tranzactiilor efectuate de clienti.
5. Asigura transmiterea la timp a rapoartelor catre autoritati:
. Monitorizeaza transmiterea la timp a rapoartelor catre autoritatea de reglementare si alte autoritati, de catre unitatile Bancii.
6. Asigura elaborarea de programe de instruire:
. Participa la elaborarea programelor de instruire a personalului in aria KYC&AML/CFT.
7. Asigura pastrarea evidentelor documentelor referitoare la activitatea curenta a Sectorului Monitorizare si Control KYC&AML/CFT - Departamentului KYC&AML/CFT.
8. Asigură derularea actiunilor necesare in situatia cazurilor ce implica persoane desemnate, produse sau bunuri implicate in tranzactii cu persoane desemnate sau bunuri cu dubla utilizare (in sensul OUGin vederea asigurarii unui control corespunzator din punct de vedere al masurilor de reducere a riscurilor de spalare a banilor, finantare a actelor de terorism sau aplicarii de sanctiuni internationale.
9. Indeplineste orice alte sarcini alocate de superiori ierarhici.
Cerinţe specifice postului
Calificare şi experienţă:
economist (de preferinta)
Studii: superioare
- diploma de licenta in domeniul economic; (de preferinta)
- diploma postuniversitara in domeniul de baza sau conexe (optional).
Vechime în specialitate (dacă e cazul): minim 2 ani de experienta in domeniul financiar bancar
Alte cerinţe:
® Abilităţi/cunoştinţe:
- cunoasterea reglementarilor legale, a reglementarilor interne specifice domeniului de activitate;
- cunostinte de limba engleza/limba de circulatie internationala + PC.
® Competenţe:
- abilitate de comunicare (verbala si scrisa);
- disponibilitate pentru lucrul in echipa;
- capacitate analitica pentru identificarea deficientelor si cauzelor;
- capacitate sintetica pentru formularea concluziilor;
- respecta standardele de onestitate, obiectivitate, dedicatie si fidelitate;
- abilitati de identificare a problemelor si raportarea lor in timp util superiorului direct;
- are capacitatea de a interactiona cu tact si diplomatie in realizarea activitatilor desfasurate.