Atribuţiile principale şi sarcinile specifice:
- identifică necesarul de aprovizionare;
- negociază cu furnizorii preturile de achiziţie, încheie contractele cu aceştia;
- ia măsurile necesare pentru ca toate comenzile să fie executate în limita bugetului;
- recomandă alegerea produselor;
- întocmeşte şi analizează cererile de ofertă;
- supervizează derularea contractelor;
- elaborează propuneri de îmbunătăţire a procedurilor şi instrumentelor de lucru în scopul reducerii costurilor;
- analizează piaţa şi sistemul de livrare pentru evalua valabilitatea actuala şi viitoare a produselor;
- întocmeşte şi urmăreşte comenzile de aprovizionare;
Responsabilităţile postului:
- organizarea şi desfăşurarea activităţii de achiziţii la nivelul companiei;
- optimizarea costurilor şi timpului, derularea activităţilor în condiţii de siguranţă;
- corectitudinea datelor raportate;
- calitatea relaţiei cu furnizorii şi clienţii;
- folosirea eficientă a resurselor alocate departamentului;
- responsabilitatea realizării sarcinilor de serviciu este dată de atribuţiile de serviciu cuprinse în fişa postului.
Autoritatea postului:
- negociază contractele cu furnizorii;
- realizează analize şi rapoarte către superiori;
- elaborează politicile, procedurile şi instrumentele de lucru necesare gestionarii activităţii de achiziţii la nivel de companie;
- utilizează echipamente/consumabile/materiale, şi calculatorul puse la dispoziţie de firmă;
Specificaţiile postului:
Nivel de studii: superioare, preferabil tehnice sau / şi economice
Cursuri de pregătire: programe de gestiune, logistică, management general şi de specialitate
Experienţă pe un post asemanator constituie un avantaj.
Cunoştinţe necesare:
- cunoştinţe relevante în domeniu;
- cunoştinţe operare PC – pachetul Office avansat;
Caracteristici de personalitate, aptitudini şi deprinderi necesare :
- flexibilitate, răbdare, atenţie la detaliu;
- abilităţi manageriale şi de negociere;
- abilităţi reale de planificare, organizare şi viteză de reacţie;
- rezistent la stres;